donderdag, februari 03, 2005

Fijn gebaar ('Frankfan for ever')

Als één van de allerlaatste Vdb-fans die nog het licht niet heeft uitgedaan ('er moet al een tsunami voorbij komen voor ik de arme verweesde jongen echt in de goot laat liggen') las ik op 29/01/2005 navolgend bericht. Het was van Nico Vanhee en het stond in het Nieuwsblad:

"Fijn gebaar van de coureurs van T-Mobile. Ulrich en co storten 30.000 Euro voor de slachtoffers van de vloedgolf in Zuid-Oost-Azië. Elke renner legde 50 cent opzij per afgelegde trainingskilometer. Ook Frank Vandenbroucke volgt deze mooie geste en zal 50 cent betalen per getrainde kilometer. Hij zal zijn 4 euro eind deze maand overschrijven op de rekening van Tsoenami12-12."

Na het lezen van het bericht stond als vanzelf de fijnste glimlach op mijn gezicht. Gelukkig gaat het volgens een bericht van vandaag dat op bladzijde 430 van Teletekst staat, intussen al heel wat beter met Frank! Nu de meeste van zijn ploegmaats en collega's al aan competitie toe zijn heeft onze Frank met enkele weken vertraging eindelijk het trainingskamp in Calpé bereikt. Die auto die verleden jaar met Putte-Kapellen in brand vloog, moest, zo denken wij, nog eerst worden gemaakt. Maar veel haast heeft Frank nog niet. De klassiekers? Ach, waarom ook. Aan het Laatste Nieuws liet ie daarover het volgende weten: "Misschien ben ik op niveau tegen de Waalse klassiekers. Eerder zeker niet. Maar in mei en juni zijn er ook supermooie koersen... Ik beperk mijn training hier tot twee à drie uur per dag. Pure basistraining, ja, aan mijn conditie werken. Ik heb veel te lang niet kunnen fietsen. Het heeft geen zin om me nu te forceren."

Misschien moeten jij en ik dat ook 'ns aan onze eigen werkgever proberen te verkopen. Kunnen we samen met Frank wat gezellig gaan vrijwielen in Calpé!


Geen opmerkingen: