zondag, oktober 24, 2010

Purito

En toch is Purito de nummer 1 van het jaar! Niet Contador of Andy Schleck. Niet Philippe Gilbert of Cadel Evans maar haast op kousevoeten is Joaquim “Purito” Rodriguez de nummer 1 van de wereld geworden…

Purito?

'Neen, het is een ander verhaal dat stamt uit 2001. Het was mijn eerste trainingskamp met de profs in El Bosque (Cadiz, red.). We deden met Manolo Saiz een training van zes uur met o.a. Sastre, Olano, Beloki en Zarrabeitia. Op een helling schoot ik naar voren en zei: ach, dit vlieg ik desnoods op met een sigaartje (purito) in mijn mond. Dezelfde avond werd ik gedoopt als kakelverse prof en kreeg ik een purito en rookte ze op.'

Bron: Sportwereld van 23/10/2010 - “Luxehulpje wordt nummer één

Zie ook, voor wie zoals wij niet zonder kan, de Rankings van het jaar: CycleBaseCyclingrankingCycling QuotiëntUci-ranking & de Wielersite-ranking. Wie nog andere rankings kan aanwijzen, mag mij dat overigens altijd laten weten!


Geen opmerkingen: