maandag, juni 17, 2019

Poseren bij 'Madonna del Ghisallo'

Terug van even weggeweest! En ja, ook van op afstand, heb ik met groeiend
Knipperend tegen het Italiaanse zonlicht in!
genoegen de exploten van de jonge Belgen gevolgd. Remco, Wout, Dylan & Bjorg... Een verrassing is het niet echt. Enkel wat we in onze diepste wielerhoop (én Bitossi-hart) al formeel gewettigd zagen... Mannen voor de (nabije) toekomst!
Weggeweest dus en vanzelfsprekend tussendoor - zoals op elke vakantiereis - ook af en toe een wielerbedevaartje ondernomen. Zo stond ik voor het eerst op de "Muro di Sormano" en op de sacrale plek die de "Madonna del Ghisallo" is en blijft. De "San Fermo della Battaglia" in de buurt van het drukke Como liet zich dan weer niet bedwingen, vanwege niet onmiddellijk gevonden. Ook het "Museo del Ciclismo" kon ik, terwijl mijn dierbare wederhelft met voorsprong de zon verkoos,
Museo del Ciclismo - De Giro in truien gevat.
uiteraard niet links laten liggen... En wat poseren, ja dat hoort er natuurlijk ook even bij. Knipperend tegen het Italiaanse zonlicht in. En eindelijk ook, lieten ze zich in mijn gezelschap vereeuwigen: Coppi & Bartali! Ze zagen er zelfs in standbeeld-staat onwerelds gelukkig uit.

Slechts één minpuntje, de enige fiets van Franco Bitossi die ze in het Museo del Ciclismo hebben, bleek net op het ogenblik van mijn bezoek toch wel uitgeleend zeker...

#woutvanaert #bjorglambrecht #dylanteuns #remcoevenepoel





Geen opmerkingen: