dinsdag, september 01, 2020

Heel erg gelukgewenst, Old Champ!

Vandaag, op deze eerste schooldag, wordt Franco Bitossi, de naamgever van mijn 'Hart van Bitossi'-wielerblog, tachtig jaar. (80!). Heel erg gelukgewenst zou ik zeggen, Old Champ

En meteen dwaal ik graag en onwillekeurig weer even af naar die mooie dinsdagavond van 30 mei 2006 waarop ik jou samen met Dirk van ‘I Fiamminghi’ vanuit Montaione in Empoli mocht komen opzoeken… 

Daar moet ik - hier of elders - later toch nog ’s uitvoerig op terugkomen. Veel kans dat je vandaag de dag met jouw ‘cuore matto’, dat onregelmatige sprongenmakende hart van jou, na intense hart-screens, niet eens meer zou mogen koersen… Maar da’s dan weer een totaal ander verhaal. 

Voor vandaag alvast deze wens: Dat dat ‘ouwe’ hart van jou nog lang mag kloppen, mijn beste Franco!!!

Climbing with 'Crazy Heart' - Eurosport-Story
Franco Bitossi bij Cyclingstats


 

Vandaag, op deze eerste schooldag, wordt Franco Bitossi, de naamgever van mijn 'Hart van Bitossi'-wielerblog, tachtig...

Geplaatst door Het hart van Bitossi op Maandag 31 augustus 2020

Geen opmerkingen: