vrijdag, augustus 04, 2006

Michiel

Zo kan het ook! Een erg moedige beslissing die heel veel respect verdient:

Zoals veel jonge wielrenners droomde ik er tot hiertoe van om profrenner te worden. Ik fiets en sport heel graag en wou er alles aan doen om van mijn hobby mijn beroep te maken. De laatste 2 jaar stonden zo goed als volledig in het teken van het wielrennen. Hier en daar werd ik geremd door tegenslagen, maar toch kreeg ik de kans de wielerwereld te leren kennen en aan heel wat prachtige wedstrijden en leerrijke stages deel te nemen. Hiervoor wil ik zowel de ploegen waarvoor ik reed als de nationale ploeg van harte bedanken. Na mijn val in de Giro delle Regioni begon ik echt na te denken, iets wat je als renner soms beter niet doet. Profrenner worden is geen doel meer, de wielerwereld is geen wereld waar ik de rest van mijn leven wil in doorbrengen, zeker niet als renner. Liever dan half gemotiveerd en zonder droom verder koersen, zet ik er hier een punt achter. Zo komt er wat tijd vrij voor andere dingen en om nieuwe zaken te ontdekken. Natuurlijk zal ik nog op de fiets te vinden zijn, misschien neem ik nog wel eens deel aan een tijdrit. Het fietsen moet nu plaats maken voor de studieboeken. Ten slotte wil ik alle mensen bedanken die mij steunden en hun best deden om een eventuele wielercarrière alle kansen te geven.

Michiel


("Michiel Van Aelbroeck zet een punt achter zijn veelbelovende wielerloopbaan". Een bericht van Vr 4/08/2006)

Het ga je erg goed Michiel!

Bron: Website Michiel Van Aelbroeck

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Edoch, voor wie wel volhardt in hartstocht:

Denkt u dat Jochen neef Gorik kan doen vergeten ? Of blijft Gorik zelve nog even verstoken van vergetelheid ?

Van de dagen, de vragen!

Anoniem zei

Zowel Jochen als Gorik, blijken dit jaar niet gespaard te blijven van allerhande kwalen en kwaaltjes... Ze hebben dus nog altijd recht op een serieuze dosis krediet... En wie weet, Ward, trekken we straks in Koolskamp wel niet een heus Gorik-podium op. Met Vlaamse Leeuw incluis. Maar dan moet ie natuurlijk wel op tijd aan de start verschijnen...